♡ Lynnnnnnnn


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER FAMILY NEWER OLDER +FOLLOW
T A G B O A R D


A R C H I V E


C R E D I T

Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin/Yacemin.
Header by Aina Najihah
Re-dit by LynnJHN

Masker Putih Telur , ouchhh ~


Adakah anda anda anda dan anda ingin mengekalkan keremajaan kulit wajah ? Dewasa ini *ayat power tak? , alynn as a human yakin kebanyakan anda akan mengatakan ya . Betolkann ? Dan ada yang sedang mengangguk-anggukan kepala . Siapa yang nak nampak tua , kan ? Mestilah nak “maintain” awet muda . Sentiasa kelihatan 10 atau 20 tahun lebih muda dari usia sebenar .

Satu faktor yang menandakan anda semakin berusia adalah kedutan yang timbul pada wajah . Ataupun wajah berkerut . Ouchh , huduh tamauuu ! Terutamanya di bahagian dahi dan di tepi mata . Itu adalah perkara biasa . Tiada apa yang perlu anda risaukan .

Tapi kalau anda tahu serta rajin mengamalkan petua kecantikan tertentu , pasti kulit muka anda kan lebih lambat kedut . Ataupun kalau anda masih muda , ia akan lebih tegang gitu . Macam botox , wahh tegang nyaa . I loikeee (:

Salah satu petua melambatkan muka berkedut yang boleh saya tonjolkan di sini adalah dengan menggunakan masker putih telur . Semua kulit sesuai untuk melakukan rawatan ini yee tak terkecuali .

Beberapa langkah yang boleh anda praktikkan adalah :

Cara membuat masker putih telur adalah sebagai berikut :
1. Bersih dan cuci wajah anda dan lap hingga kering . Ambil sebiji telur sahaja , pecahkan dan asingkan bahagian kuning dan putihnya . *cm buat kuih pulak*
2. Sapu putih telur pada wajah , hindari bahagian mata dan kelopak mata , serta daerah sekitar bibir .
3. Tunggu lebih kurang 30 minit atau sampai putih telur kering dan wajah terasa tegang . Nikmatnyaa ketika ituu ~
4. Sebaiknya ketika ini jangan bercakap atau senyum .
5. Akhirnya , bersihkan masker menggunakan air suam , setelah bersih rasakan perbezaannya .

Anda boleh mengamalkannya 1 atau 2 kali dalam seminggu sebagai permulaan . Kemudian , apabila kulit anda dah bertambah baik , boleh jarakkan sikit tempohnya . Contohnya macam anda buat 2 minggu sekali atau sebulan sekali .

Selain itu , sekirannya anda mempunyai masalah dengan noda bekas jerawat dan kulit terasa kering juga boleh menggunakan putih telur sebagai masker wajah , kerana masker ini boleh membantu anda mengurangi masalah tersebut .

Selain itu perawatan ini juga dapat menghilangkan flek hitam *berbekas tuh* akibat terbakar sinar matahari , mengecilkan pori-pori pada wajah dan baik juga untuk kulit kering dan berminyak .

p/s :
Akhir kata dari owner Alynn , Selamat Mencuba ! Dan rasakan sendiri hasilnyaa amat menakjubkann .

0 comment[s] | back to top