♡ Lynnnnnnnn


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER FAMILY NEWER OLDER +FOLLOW
T A G B O A R D


A R C H I V E


C R E D I T

Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin/Yacemin.
Header by Aina Najihah
Re-dit by LynnJHN

Makanan Yang Menggg ???
Assalamualaikum wbt ƪ(˘⌣˘)┐ ƪ(˘⌣˘)ʃ ┌(˘⌣˘)ʃ

Makan ni merupakan keperluan dalam hidup . Kalau tak makan mati kebulurlah kan . 
Jadi siapa yang taknak mati kebulur atau taknak lapar perut tu , marilah kita makan dan amalkanlah makan-makanan yang SIHAT . hihihihihih . 
Baru CERGAS lagi CERDAS . 
Barulah badan sihat dan hari-hari nak terjah blog AlynnJohan ni kan ?

Jommm terjah satu satu kat bawah eh ?



1.Balut adalah sejenis telur itik (atau ayam) yang masih disenyawakan dengan embrio di dalam telur, ianya sejenis makanan biasa yang direbus, dibakar atau digoreng dan dijadikan menu setiap hari bagi negara Asia Tenggara seperti Filipina, Kemboja dan juga Vietnam


Orang awam percaya dan menganggap ianya mengandungi 'aphrodisiac' (apebenda tah) dan berprotein tinggi, dan rasanya sangat ENAK macam SNEK yang kebanyakannya dijual oleh penjual jalanan pada waktu malam dikawasan yang boleh didapati. Kebiasaan Balut ni disajikan dengan Beer ! Cheersss!


2.Cengkerik Goreng ibarat 1 budaya pemakanan bagi beberapa negara di Afrika dan juga di Asia dimana ianya dianggap sebagai makanan yang istimewa. Ada beberapa pihak menggalakkan memakan serangga di negara-negara Barat kerana mempunyai kandungan Protein yang sangat tinggi.




3.LIPAS GORENG 


4.Otak Khinzir tiada laporan yang saya dapat ulaskan kerana ianya adalah HARAM ! HARAM kamu tahu... Tengok aje, jangan makan !


5.Guinea Pig Panggang (aku lupa nama Melayu dia, Tikus Guinea rasanya), pada asalnya adalah daging atau haiwan ternakan mereka di Andes, kemudian ia telah menjadi sebahagian menu diet di Peru dan Bolivia, terutamanya ditanah tinggi Andes Mountains.

Daging Guinea mengandungi protein yang tinggi serta rendah lemak, kelazatan daging Guinea boleh digambarkan sama seperti arnab atau ayam yang sesuai untuk dipanggang dan digoreng... Hmmm...


6.Kebab Ulat Sutera


7.Kala Jengking Goreng agak biasa dilihat di pasaran Asia. Korang boleh merasai mereka ni di China, Thailand, Kemboja, Bangkok. Kala jengking sama seperti serangga lain yang mengandungi protein yang tinggi dan terdiri daripada asid lemak dan vitamin yang penting.



8.Sannakji - Hidangan Sotong Hidup, haa...yang ni mesti korang ingat makanan JEPUN kan ? Sebenarnya ni adalah makanan istimewa warga KOREA. Tah apa-apa la diorang ni.



9.Tarantula Goreng


10.Larva Lebah


12.Carzu Marzu makanan di bandar Sairdinia di Itali, casu marzu ialah keju yang menjadi rumah kepada larva serangga. Atau boleh kata keju yang ditambah dengan larva serangga atau ulat.



-- THE END --






2 comment[s] | back to top