♡ Lynnnnnnnn


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER FAMILY NEWER OLDER +FOLLOW
T A G B O A R D


A R C H I V E


C R E D I T

Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin/Yacemin.
Header by Aina Najihah
Re-dit by LynnJHN

La Tahzan , Don't Be Sad , Jangan Bersedih sesungguhnya Allah bersama kita :]

Ujian , dugaan dtg takk kenal tempat dan waktu , Ya Allah ampunkanlah aku ,jgnlah aku mengeluh dgn ujianMu sebagai insan biasa takk kan lari dari semua tu kann . Masalah dunia , astaghfirullahalazim , ni lah yg ditakutkan terlalu memikirkan masalah duniawi sampai terlupa mengejar akhirat ukhrawi . Sedih rasenye kalau jadi mcm tu . Kadang² kite happy terlampau tapi kite takk sedar yang kegembiraan kite tu sebenarnye kekosongan kann , gembira kerana sesuatu yg kita lupa dan leka , pada masa yg sama kita bersorak kerana kealpaan itu . Ya Allah ampunkan diri ini . Hakikatnye kebahagiaan yg kita cari masih belum kita temui bila sedih mutiara jd peneman , kadang² berdiam diri itu lebih baik kerana diam tu tandanya kita berfikir sambil berfikir renunglah dgn iman , insyaAllah kita dpt mengawal hati , diam itu fikir , cakap itu zikir setuju takk ? -____-



Allah maha adil dalam sedihnye kite die menjanjikan kegembiraan kelak kann , kebahagiaan yg kita sendiri tak dpt bayangkan . InsyaAllah aminnn , kebahagiaan yg kekal abadi ! Kadang² bile hati ni rase takkk kuat nak hadapi ujian Allah ada kata² yg berbisik "Ujian ini tanda Allah saaaayangkan kita sebab tu Dia uji dgn dugaan seberat ini kerana Dia tahu kita mampu kann , semakin banyak ujian yg diberi semakin dekat kita kepadaNya" percayalah (:

"..Allah tidak akan menguji hambaNya melainkan sesuai dgn kesanggupan mereka.." (Al-Baqarah 2:286)

Ingatlah Allah sentiasa , perbanyakkan istighfar dan memohon keampunan serta keredhaanNya . Jika terasa ingin menangis , menangislah padaNya insyaAllah akan temui ketenangan jiwa . Buat sesiape yang rase sedih jangan terus sedih La tahzan , Don't Be Sad , Jangan Bersedih sesungguhnya Allah sentiasa bersama kita , ingatan buat diri juge (:



"..Ingatlah hanya dgn mengingati Allah jiwa akan menjadi tenang.." (Ar-Ra'd 13:28)

La Tahzan InnAllaha ma'ana *jangan bersedih sesungguhnya Allah bersama kita* [:




0 comment[s] | back to top