♡ Lynnnnnnnn


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER FAMILY NEWER OLDER +FOLLOW
T A G B O A R D


A R C H I V E


C R E D I T

Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin/Yacemin.
Header by Aina Najihah
Re-dit by LynnJHN

8 Ciri-ciri blog yang kurang di gemari .
Dear , td tengah berjalan2 tadi ( BW ) ternampak 1 entri yang menarik hati alynn , tapi terlebih dahulu alynn nak minta maaf sekiranya ada yang terasa kah atau macam2 lah , alynn mula berblogging sejak 3 bulan yang lepas .

dulu alynn macam tak tahu apa2 , sembarang saja post entri yang merapu sana-sini , tiada juga orang nak baca . oke, bila korang terutamanya blogger baru tentu pernah terfikir macam mana blogger lain dapat follower banyak sampai beribu-ribu dalam waktu yang singkat , mesti blogger nie artis sebab itu follower makin naik dan kita pula nak dapat 1 follower pun susah :(

 tapi actually walaupun kita ini sebagai blogger baru namun tak mempunyai follower yang banyak beribu-ribu tue , tak payah risau okey. Kalau entri kita bagus , tentu orang ramai nak follow. alynn pun bukannya nak complain blog siapa2 sebab alynn tau blog alynn bukannya bagus sangat pun .

apa-apa pun after korang dah baca ciri-ciri nie , tolong bagitau kat alynn , apa pandangan korang tentang blog alynn nie , jujur eyy contoh lambat kah , tak best lah , banyak image kah , pening dan lain-lain lagi . okey panjang sangat dah intro alynn , let's baca (:

1. Entri Huruf Besar

Ada sesetengah blog yang suka menggunakan huruf besar dari mula entri hingga hujung entri . alynn nie actually tak suka dengan huruf besar semua , macam nada marah tapi itulah alynn rasa ya , kita kan dah belajar huruf kecil dan besar tetapi kenapa nak guna hururf besar semua ? Aiyaa ~ Mata alynn rasa pening nampak huruf besar . Kamu pulak ?


2 . Font yang berwarna-warni

Siapa sini suka warna-warni ? alynn juga suka , colourful gitu. Tetapi yeepp ada tetapinya jika nak buat font yang warna-warni tue , biar berpada-pada cukuplah setakat nak highlight point yang penting ja , jangan pula nak colourful semua . Readers pun akan bingung2 pakai font warna hitam cukuplah eyy ?


3 . Lagu Autoplay 


Rata-rata blog yang alynn selalu BW tentu ada lagu autoplay , sampaikan ada lagu yang membuatkan alynn nak jatuh pengsan opsss sorryy -.- nahh bukan apa volume kat lappy alynn nie full, so bila buka blog yang ada mp3 autoplay nie , terus BOOMM !!! terkejut alynn , kalau lagu yang buat alynn tertidur takpe juga kann ? 
kalau alynn jumpa blog yang ada autoplay nie , 

pertama , alynn akan baca semua entri tuan punya blog sambil layan lagu itu .
Kedua  , kalau lagu tue alynn tak berkenan , alynn akan mute pc alynn tak tahan nak dengar dan sambung balik membaca lahh kann ?

Ketiga , ada certain blogger yang tak suka dengan blog yang ada lagu nie , terus click butang 'X' tue kann ?
tapi terpulang kepada blogger yang lain okay tak paksa korang pun nak buang lagu tu tauu sayang ?

4. Entri tiada perenggan 

haaa nie alynn paling pantang kalau jumpa entri yang tiada perenggan , pening alynn tau nak baca sebab alynn tak tau alynn dah berhenti baca kat mana pastue kalau alynn tak ada mood nak baca sebab alynn tak tau ayat mana dah , alynn tanpa segan silu akan tekan butang 'X' tu . soryy yaa -.-


5. Tiada Gambar 

nie lagi , seelok-eloknya letaklah gambar di entri kita tetapi yang berkaitan dengan tajuk entri lah yee , jangan pula korang letak gambar yang tak senonoh . biasalah kan , ada sesetengah orang lebih suka melihat gambar berbanding membaca ayat yang panjang-panjang . *same like alynn lah* apa kata letak gambar yang lucu dan menghiburkan bila readers datang mengunjung ke blog kita . sekurang-kurangnya kalau readers kita tue stress kah , ada masalah kah , gambar tue sedikit sebanyak mengubat stress readers kita letak gambar yang lucu yee ?

6 . Lambat Load , Banyak Widget 

nie mesti korang dah tau kan bila blog itu lambat loading , mood readers pun bertukar dari sabar ke tak sabar sebabnya widget yang terlalu banyak di dalam blog kita sesekali mempengaruhi mood pembaca . jika mood pembaca okay dan sanggup menunggu blog anda yang lambat semata-mata nak baca entri terbaru , tidak apa tetapi bagaimana pula pembaca yang kurang sabar ??? mereka tentu tidak berminat untuk mengunjungi blog anda sebab widget yang banyak. *blog alynn berat tak ?* kalau anda nak cek , berat ke tak blog kamu , sila visit web INI  

* minta maaf kalau blog alynn nie berat ya ?

7. Tulisan mak oiii...macam semut 

alynn pernah baca satu blog yang tulisannya amat lah kecil , cute sangat tetapi kalau orang tua-tua nak baca , macam mana ? *adakah org tua nak baca* dah lah mata ada masalah , siap font kecil lagi nak kena guna kanta pembesar juga lah alamatnyaa kann ? at least guna lah font bersaiz normal , jangan pula bersaiz small orang tak nampak sayang oii *nampak tak tulisan alynn nie kecil sgt ke ?* :D

8. Tulisan kejap besar , kejap kecil + gedikkk

haaa , ini memang dah jadi trend budak-budak zaman sekarang terutamanya budak-budak perempuan atau yang baru lepas habis study SPM dan berjinak-jinak ke dunia blogger . kalau tak percaya , cuba anda visit blog mereka , ada tak macam ini dulu pun alynn penah buat macam ini , kejap besar kejap kecil orang kata semard apa tetapi bila alynn lihat tengok sendiri di blog kawan yang lain , annoying juga rasanya so , alynn belajar tak buat macam itu dah lagipun sakitlah jari asyik tekan caps lock balik-balik jika nak attract banyak pengunjung dan follower , pastikan tulisan anda normal maksud , macam BM lah dan 1 lagi annoying sangat kalau perkataan itu di campur adukkan dengan nombor , geram tue beb kadang-kadang alynn rasa apa ke benda yang di tulisnya ni ?? so , tukar lah gaya penulisan tue ya :D


itu sahaja tips bagi blog yang kurang di gemari minta maaf -.- sekiranya ada salah dan silap dalam entri nie dan minta maaf -.- juga siapa yang terasa . Kalau ada yang salah , tolong minta tunjuk ajar alynn pun bukannya bagus sangat tetapi sekadar nak berkongsi pengalaman alynn sepanjang 3 bulan lebih alynn berblogging . Oh ya , jangan lupa komen ya pendapat bloggers sekalian terhadap blog alynn ini ya . Jika ada kelemahan dalam blog alynn nie , minta tunjuk ajar ya (: . Kalau anda rasa blog alynn nie berat , bagitau ya maybe alynn akan buang yang tak ada guna . apa2 pun TQ kerana membaca entri alynn yang merapu hari ini . Jangan lupa follow dan like belog ini ya .
*sempat promote lagi*



10 comment[s] | back to top