♡ Lynnnnnnnn


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER FAMILY NEWER OLDER +FOLLOW
T A G B O A R D


A R C H I V E


C R E D I T

Template by Aqila Farah Zulkifli . Basecode by Yasmin/Yacemin.
Header by Aina Najihah
Re-dit by LynnJHN

Tersentuh lah bila membaca satu kisah ini , nak tahu jommm ?
Assalamualaikum semuaaa D:


Here this saddnesss stories :'(

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Tersentuh hati aku bila baca blog adik EIMA nie .. pasal dia kehilangan sepupu and abang .. sabar lah dik,Allah ambil sebab dia sayang ... Allah ambil sebab mereka hanya pinjaman kita .. kita di sini hanya mampu sedekahkan doa banyak2 untuk mereka .. hati mana tak sedih kehilangan saudara rapat ... even entry adik eima pendek , tapi aku laju menangis bila terpandang wajah2 kesayangan dia .. sekaligus teringat arwah abang yang sulung .. 11.3.2012 nie,dah nak masuk 9 bulan pemergian dia .. hati mana tak sedih,hati mana tak rindu .. tambah pula bila kita terlalu rapat dengan mereka .. memang tak lah kan :') then,apa yang kita rasai , lebih hebat apa yang parents kita rasa , tambah pula mak kita .. 9 bulan mengandung , jaga sampai dah mampu bekerja , tup-tup dah tinggalkan kita .. Allah maha Adil,dia bagi kekuatan dalam diri kita sekeluarga..

Memang sesuatu yang tak dijangka , sahabat baik , adik beradik kita boleh pergi macam tu saja .. takda dia nak say , bye ka , selamat tinggal ka , semua tu dah ditakdirkan Allah , kita hanya menerima jelah , sebab kehidupan yang kekal abadi kan dekat akhirat nanti :)

teringat detik-detik pemergian arwah abang ,buat aku sedih,pilu,kecewa .. semua ada .. dalam fikiran,kalau lah aku halang abang dari pergi beli barang , kalau lah ayah guna keta abang , semua kalau2 .. tapi hanya andaian untuk memujuk hati ...

11.6.2011 .. lepas bangun dari tidur , dalam keadaan mamai,mengantuk , nampak mak dah menangis sambil pegang telefon dekat tangan .. mak ketuk pintu cermin kedai buku , aku tengok mak memang dah merah muka , sambil menangis teruk .. hati aku dah taktau nak cakap apa,dup dap dup dap ja masa tu .. sambil berdoa takda apa yang berlaku ... lepastu tanya mak "KENAPA MAK" sambil pegang erat pergelangan tangan mak , mak runtun tangan aku , dia cakap "ABANG HANG,ABANG HANG,ABANG PIT TEPON,CAKAP ABANG HANG EKSIDEN,KATA DIA,ABANG HANG MENINGGAL" dup! hati aku .. Ya Allah .. Kecewa saat dengar patah2 perkataan yang terselang dengan sedu sedan mak ... tapi masa tu aku macam , "MAK TIPU,MAK,BIAQ BETUI MAK,MAK JANGAN MAIN2 .. MAK BOHONG KAN?" yup , soalan tu yang terkeluar dari reaksi aku ... aku tanya mak , "NURUL TAU TAK LG?" masa tu kakak ada di kedai CC arwah abang .. mak cakap tak lagi , aku lari bgtau kakak , masa tu masih tak percaya , tapi aku bgtau jugak "NURUL,ABANG KAMAL MENINGGAL,ABANG KAMAL EKSIDEN" akak aku memang taktau nak cakap apa lg , terkedu sambil cakap tipu la apa la .. then aku cakap dekat akak aku , "SURUH SEMUA ORANG BALIK" then kitorang halau habis customer suruh balik , sambil menangis kitorang halau .. lepastu tutup kedai .. tunggu ayah datang .. tu lah saat pertama kali aku nampak air mata seorang ayah yang mengalir di pipi dia .. kitorang kuatkan hati , ayah drive sampai tempat arwah abang eksiden .. kitorang nampak kereta terbalik .. Ya Allah , memang teruk .. remuk sangat kereta abang ... orang memang ramai ... jalan memang sesak .. ayah bagi signal kecemasan .. aku turun kereta tercari2 abang .. masih mengharap abang ada .. lepastu ayah datang cakap "POLIS SURUH PI HOSPITAL TERUS" kitorang pederas pi hosp pula .. masa tu , ada sikit2 cebisan kaki arwah abang yang bapa sedara kutip dengan abang yang ke2 ... dorang balut dengan tudung aku .. dengan hati yang pilu , aku tak takut! aku tak rasa apa dalam diri .. aku bawa cebisan daging abang sampai depan bilik mayat ... dalam jip polis , aku nampak arwah abang yang dorang balut dengan plastik hitam ... tunggu dalam 15 minit , doctor datang , dia dengan pembantu angkat arwah abang masuk dalam bilik mayat .. then dorang buka plastik , doctor keluar cakap "KAK,KALAU NAK TENGOK,BOLEH,BAWA2 BERSABAR,KUATKAN HATI, ADIK KALAU RASA TAK BOLEH MASUK,JANGAN MASUK" tapi Alhamdulillah .. hati kami kental ! aku,ayah,mak,kakak..... masuk tengok arwah abang dengan linangan air mata yang memang tak mampu nak halang dari mengalir ... arwah abang ,yang dulu selalu geletek kaki aku bila bangun lewat,yang selalu belikan aku KFC , yang selalu tunaikan permintaan aku terbujur kaku depan mata aku sendiri ... dengan mata yang tak tertutup rapat, aku renung muka dia mengharapkan dia bangun , mengharapkan dia sedar , aku usap tangan dia yang kurus tu .. aku tolak2 tangan dia harapkan dia bangun ... tapi takda .. dia tetap takkan bangun ... dalam 15 minit tengok arwah , doctor cakap nak buat check apa entah , then doctor suruh duduk luar ... lama juga la tunggu , dari petang sampai malam pukul 10 lebih .. masa tu , kawan2 mak datang , kawan2 arwah,kawan2 ayah.. tak mampu nak halang sedih .. ada jugak yang cll fon arwah abang .. sebab masa eksiden , bapa sedara sempat kutip sim card dengan phone abang .. ramai yang tak percaya .. dalam pukul 10 ustaz yg bagi mandi arwah abang panggil masuk .. suruh tengok .. abang sepupu yang rapat dengan arwah minta izin nak tulis kalimah Allah di dahi arwah abang .. memang wangi sangat jenazah abang masa tu .. dah siap dikapan , ustaz letak celak dekat mata abang .. memang berseri sangat walaupun abang pergi menghadap ilahi dengan kaki kanan hancur sikit .. abang nampak handsome ... dorang suruh cium , tapi aku tak sanggup..balik tu , aku nak kereta jenazah sekali , ada kawan aku yg duduk belakang aku duk genggam tangan aku .. memang sebak sangat ... tak sangka .. bila sampai rumah , memang dah penuh orang dalam rumah .. ramai sangat .. sampaikan dalam bilik tidur mak pun ada orang .. abang yang ke2 dengan bapa sedara , ayah,then ada lagi la , angkat jenazah abang dari dalam keranda,letak atas katil..kawan2 dia masuk jenguk kejap , then dalam 10 minit , dorang cakap nak kebumi malam tu jugak , Ya Allah , masa tu memang lagi teruk aku nangis .. macam tak mampu nak lepaskan abang , macam takmau abang pegi ..tapi siapa aku nak menghalang kuasa Allah .. lepas kami sekeluarga cium arwah abang , semua family ikut ke kubur , aku je tak ikut .. sebab aku tak sanggup , aku takmau tengok ... tepat pukul 12 arwah abang selamat dikebumikan .. 7 langkah kita berjalan dari kubur arwah , sampai malaikat untuk bertanya amalan2 arwah abang :'( bila mak balik , aku lari pergi dekat mak .. semalaman mak tak tidur , mak baca yassin dekat arwah abang ... aku tidur dekat tepi mak sambil tengok gambar arwah .. patut la arwah ada cakap dekat mak yang dia nak pergi ambil kursus jenazah , rupanya dia dah nak pergi .. dia pun cakap yang lepasni dia dah tak balik ;'( Allah ambil dah abang aku .. abang aku dah sampai di sana .. di tempat yang sepatutnya orang islam tinggal .. Ya Allah , ampuni segala dosa arwah abang,sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pengampun ...

walaupun abang dah takda di dunia nie , abang tetap didalam hati kami .. walaupun tak nampak di mata, Abang tetap di hati .. walaupun tak sebut nama abang kamal , nama abang tetap di ingatan .. Abang , ingatlah , walaupun kita terpisah , kita akan bertemu kembali suatu hari nanti .. Allah maha Berkuasa .. Insyaallah , abang tenanglah disana , kami di sini sentiasa merindui abang .. kami semua sayang abang ... abang lah abang yang terbaik buat adik2 dan anak terbaik buat mak ayah .. terima kasih atas pengorbananmu abang .. we'll miss you forever ! Al-Fatihah :'((

cerita asalif nak baca here ;


p/s : Harap dapat tabahkan hati dan selalu lah berdoa kepada arwah ye sayang .
InsyaAllah abgmu sentiasa senyum disana . Ingat semua yang terjadi
ada hikmah nyaaa . Ingat fikir POSITIVE tau sayang >.<

6 comment[s] | back to top